23 Ocak 2009 Cuma

VİŞNELİ MAUSSE


PORSELEN DEMLİKTE 34. HAFTA
209. TARİF ADI: FISTIKLI VİŞNELİ MOUSSE
GÖNDEREN: http://fusununmutfagi.blogcu.com/

Hazır pasta kekinin bir katını pasta çemberinin altına oturttum (siz altlığını kullanmada kelepçeli kalıpta kullanabilirsiniz)
üzerine ;
1oo gr donmuş vişne
1 su bardağı su( birdahaki sefere vişne suyu kullanacağım)
1 tatlı kaşığı dolusu nişasta
1 yemek kaşığı şeker
küçük bir tencerede hepsini karıştırarak pişirdim ve biraz sütle ıslattığım kekin üzerine döküp dolaba kaldırdım.
yarım litre süt
2 yemek kaşığı dolusu nişasta
1 yumurta
3 yemek kaşığı şeker
bütün bu malzemeleri karıştırarak pişirdim ve biraz ılıyınca içerisine 4 YAPRAK JELETİN (soğuk suda 10 d ıslatılmış) koyup mikserle çırptım,jelatinler tamamen eriyene kadar .
Biraz daha ıldıktan sonra yarım bardak sütle çırpılmış bir paket KREM ŞANTİ ilave ettim ,mikserle çırpıp fıstıkları karıştırdım kalıba vişnelerin üzerine döktüm.
2-3 saat buzdolabında bekledikten sonra
YARIM PAKET KİVİLİ ELMALI JÖLEYİ hazırlayıp tam kalıbın hizasına gelecek kadar boşalttım.
Ben 20cm çapında kalıp kullandım.
Jöle donunca pastamız servise hazır ,yapımı zahmetli gibi görünsede çok kısa bir zamanda hazırladım oldukça pratik.
AFİYET OLSUN...............

0 yorum:

 
BLOG designed by