23 Ocak 2009 Cuma

frambuazli-pasta


PORSELEN DEMLİKTE 34. HAFTA
175. TARİF ADI: frambuazli-pasta
GÖNDEREN: http://aslihansahin.blogcu.com/ /
Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı un
  • 4 yemek kaşığı süt
  • 2 yemek kaşığı yağ
  • 1 paket gourmet vanilin(Çok güzel koku veriyor)
  • 1 paket frambuazlı pasta kreması
  • Ara katlar için frambuaz reçeli

Yapılışı:

Yumurta ve şeker iyice çırpıldıktan sonra süt ve yağ ilave edilir.Un da elenip içerisine eklenir.1 paket gourmet vanilin konur ve yağlanmış kek kalıbına dökülür.(Ben 20 cm lik kalıp kullandım).

Önceden 175 dereye ısıtılmış fırında pişirilir.Pişen kek soğuduktan sonra eşit parçalara kesilir.Benim kalıbım küçük olunca rahatlıkla 3 eşit parçaya bölebildim.

Her katın arasına biraz frambuaz reçeli sürdükten sonra,üzerindeki tarife göre hazırlanmış frambuazlı pasta kreması konulur.

Üç kat için de aynı işlem tekrarlanır ve en üst kısım ve kekimizin yanları da pasta kreması ile düzgünce sıvanır.Keki süt ve şekerli su ile ıslatmaya gerek duymadım çünkü reçel bir miktar ıslaklık veriyor.Ayrıca keki pişirirken içerisine konulan süt ve yağ yumuşak olmasını sağlıyor.Krema ile sıvanınca da ıslatmaya gerek olmuyor...

1 paket krema kesinlikle yeterli oluyor.Hatta artan kremayı sıkma torbasına doldurarak pastamızın dışını da güzelce süsleyebiliyoruz.Üzerine de yenebilen renkli şekerlerden koyarak süslemeyi tamamlıyoruz. Afiyet Olsun.

0 yorum:

 
BLOG designed by