28 Ocak 2009 Çarşamba

AY ÇÖREĞİ 17 TANE


PORSELEN DEMLİKTE 34. HAFTA
263. TARİF ADI: AY ÇÖREĞİ ( 17 TANE)
GÖNDEREN: http://asevimiz.blogspot.com/ /
Dolgu malzemesi:
1tk dolusu tarçın
2yk kakao

karışla ölçer gibi yapınca el büyüklüğünde kek parçası(evde kaln bayatlamışlardan kullandım-zebra kek)
1avuç dolusu kuru üzüm
1avuç fındık
yarım su bardağı süt
8gr bitter çikolata
Çikolata hariç tüm malzemeler robota konur ve ezilene dek çekilir.
hamuru:
90gr margarin
1.5su bardağı süt
1paket instant maya
4kaşık şeker
1tk tuz
aldıgı kadar un
2yumurta sarısı
üzerine
Süt ve yagı bir tavaya alıp yag eriyene ama karışım kaynamayana dek ısıtın.
Maya tuz,şeker ve 2bardak un bir kapta karıştırılır.
Sütlü karışım sıcakken bu karışıma eklenir.
Mikserle iyice çırpıldıktan sonra hamura yumurtalar ve 1bardak un da eklenip yeniden iyice çırpılır.
Sonra azar azar un eklenerek pürüssüz bir hAmur olana dek yogrulur.
Toparlanıp sıvıyag ile yağlanmış bir kaseye koyup sallanır,böylece kabarırke üzeri kurumaz.Kasenin üzerine poşet geçirilerek ılık hatta sıcak bir yerde 2katına çıkana dek 1-2saat mayalanır.(Bu yazacagım tarifle ilgili değil:Ah ben kimler için sırf bu aşamayı yakalayayım diye ne zahmetlere girmişim...)Hamur eşit büyüklükte parçaya ayrılır.
Bir tepside(sobanın başındaydım ben) çok ince olmayacak sekilde açılıp içine dolu dolu 1tk içten alınıp elle uzatılarak koyulur.Bir parça bitter çikoltadan kesilip harcın arkasına bitişik, uzunlamasına o da koyulur;dilerseniz rendeleyin.Rulo gibi sarılan hamura ay şekli verilip yağlanmış tepsiye dizilir.Hepsi bitince biraz kabartılır.Ben sobanın dibinde yaptıgım için yaparken kabardılar zaten.Üzerine yumurta sarısı sürülüp fırına verilir.Ben sarı sürmeyi unuttum.Hatta çörekleri bile unuttum da son anda hatırladım.İnsanın her şeyden önce huzurunun ve moralinin yerinde olması gerekmiş.Rabbim herkese versin.Bu arada biraz soğuyunca üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.Evde pudra şekeri kalmamışsa kendiniz yapmak için bizim yöntemi kullanın:Robota şekeri atıp bir güzel çekin:)

0 yorum:

 
BLOG designed by