27 Ocak 2009 Salı

KREM SANTİLİ SÜTLAÇ


PORSELEN DEMLİKTE 34. HAFTA
242. TARİF ADI: (FARKLI SÜTLAÇ )KREM SANTİLİ SÜTLAÇ
GÖNDEREN: http://papatya68.blogspot.com/
arkadaşlar bu tarifi Derya Baykal'ın programında tiyatro sanatçısı Göksel Kortay verdi geçen gün benim de misafirim gelecekti tatlı ne yapsam diye düşünüyordum bu tarif değişik geldi denemek istedim iyi olmazsa vaktim var başka birşey daha yaparım düşüncesiyle hemen yaptım sütlacı veeee sonuç harika oldu sizlerle de paylaşmak istedim hiç sütlaç sevmeyen insan bile bu tatlıya bayılır bence misafirlerim de çok beğendiler önce çok yedik tatlıyı hiç bölmesek falan dediler ben tadına bakın yemezseniz kalsın önemli değil şeklinde ısrar edince tattılar ama bırakamadılar ve bitirdiler tarifini de yazıp götürdüler mutlaka deneyin derim haydi şimdi tarifimize geçelim:)))
krem şantili sütlaç:
önce bir tencerede pirinci az bir suyla pişirip sonra içine sütü ekliyoruz sütle pirinç güzelce piştikten sonra şekerini ekleyip biraz daha kaynatıyoruz ve biraz nişastayı az bir suyla açıp içerisine döküyor ve hızlıca karıştırıyoruz kıvamı cıvık muhallebi kıvamını aldıktan sonra ocaktan alıp soğutuyoruz bu arada krem şantiyi sütle çırpıp hazırlıyoruz sütlacımızı karıştırarak soğutup şantiyi ekliyor ve iyice karıştırdıktan sonra kaselere yerleştiriyoruz üzerine de hafif kavrulmuş fındık serpip mevsimine göre meyvelerle süslüyoruz(ben nar kullandım) buzdolabında 1-2 saat bekletip servis yapıyor ve afiyetle tüketiyoruz haydi bakalım tarif benden denemesi sizden afiyet- bal- şeker -olsun:))

0 yorum:

 
BLOG designed by