29 Ocak 2009 Perşembe

HAVUÇLU PASTA



PORSELEN DEMLİKTE 34. HAFTA
237. TARİF ADI: HAVUÇLU PASTA
GÖNDEREN: http://papatya68.blogspot.com/ /
malzemeleri:

  • 4 adet yumurta,
  • 2 su bardağı şeker,
  • 1 su bardağı sıvıyağ,
  • 1 su bardağı ceviz,
  • 3 su bardağı rendelenmiş havuç,
  • 1 paket kabartma tozu,
  • 3 su bardağı un,
  • biraz tarçın veya vanilya.
üzeri için:
  • 1 paket çikolatalı puding(veya evde yaptığınız kakaolu krema)
  • 1 paket krem şanti,rendelenmiş çikolata,
  • 2 parça milföy hamuru.

yapılışı:

önce yumurta ve şeker beyazlaşana kadar çırpılır sonra diğer malzemeler karıştırılarak yuvarlak kek tepsisine dökülür 150 derece hafif ısıttığımız fırında pişirilir (ben önce sadece fırının alt kısmını yakıp iyice kabarana kadar pişirip sonra alt üst yakıyorum öyle pişiriyorum ama fırından fırına fark ediyor siz kendi fırınınızın ilmine göre pişirin)

kek piştikten sonra soğumasını bekleyip bu arada kremasını hazırlıyorum soğumuş olan kekin ortasından ikiye ayırıp arasına pudingi yaydıktan sonra üzerini krem şantiyle kaplayıp rendelenmiş çikolatayla süslüyorum

En son bir iki parça milföy hamurunu incecik açıp fırında kızartıyorum çıktıktan sonra elimle iyice ufalayıp pastamın kenarlarını kaplıyorum dolapda 1 saat bekletip servis yapılabilir herkese afiyet bal olsun

0 yorum:

 
BLOG designed by