14 Ocak 2009 Çarşamba

EVİNİZDE SİMİT


PORSELEN DEMLİKTE 34. HAFTA
46 .TARİF ADI: EVİNİZDE SİMİT
GÖNDEREN:.. http://asevimiz.blogspot.com/

Harika bir sokak simidi tadı.Yanında ister çay ister bol köpüklü ayran.Bu simidi yaptım ya,mantıyı yaptığım günkü gibi sevindim.Yapılırken bile şekli çok hoştu.Annem ertesi gün yeniden yapmayı teklif etti artık düşünün.Ben her gün kek,çörek yapıyorum diye bunalmış insan:)3-4 bardak kadar un(aldığı kadar ayarlayın)1-1,5 bardak kadar ılık su1tatlı kaşığı kuru maya1tk şeker1tk tuz1fincan sıvıyağbol susam3kaşık pekmezyarım çay bardağı su1kaşık sıvıyağYukarıdaki malzemelerden susama kadar olanlar ile mayalı bir hamur yapıp 1-2 saat dinlendirelim.Dinlendirilirken üzerine bir poset geçirilip bir de tepsi kapanırsa seradaymış gibi bir güzel kabarır.Kabaran hamurdan istenilen büyüklükte parçalar koparılıp rulo yapılır.Yapılan ruloların iki ucu birleştirilir.Önce pekmeze sonra susama batırılarak yaglanmış tepsiye dizilir.Pekmezi ve susamı geniş tabaklara sererek kullanırsanız daha kolay olur.Ben böyle 9tane simit yaptım.Isıtılmış(püf nokta) fırında susamlar kızarana dek pişirin.Ama simitlerin çok sertleşmemesi lazım dikkat edin.

0 yorum:

 
BLOG designed by