1 Eylül 2009 Salı

ZEYTİNYAĞLI DOLMA

TARİF NO: 138
TARİFİ GÖNDEREN: SUSAMCOREKOTU
TARİF ADI: ZEYTİNYAĞLI DOLMA

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ FERİHA (MANEVİ ANNEM )  ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
ZEYTİNYAĞLI DOLMA

Galiba dolmanın en kolay şekli bu olsa gerek,etli,fıstıklı üzümlü,kıymalı,bulgurlu vs



Gereken malzeme
Dolmalık biber,
Pirinç,
Soğan,
Domates ve istenirse salça,
Zeytinyağı,
Maydanoz,
Karabiber,yenibahar

Biberler ayıklanır yıkanır ve içleri bir miktar tuzlanır,
Pirinç miktarını 1 biber için 1 kaşık pirinç olarak ölçüyorum,denk geliyor
Pirinci ayıklayıp yıkanır suyu süzülür,
Soğan ince kıyılır,
Domatesler rende veya rondodan geçirilir,
Maydanoz kıyılır baharatları ve yağı ilave ederek karıştırılır,
Biberler doldurulur,üstleri domates dilimleri ile kapatılır,pirinç miktarına göre suyu konur

0 yorum:

 
BLOG designed by