3 Eylül 2009 Perşembe

BALLI ETLİ PİLAV

TARİF NO: 163
TARİFİ GÖNDEREN: KIRMIZI MUTFAK
TARİF ADI: BALLI ETLİ PİLAV

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM

BU TARİF SEVGİLİ KIRMIZI MUTFAK  ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
MALZEMELER : 4 KİŞİLİK

500gr kuşbaşı kuzu eti (ben dana kullandım)
1'er çay kaşıgı tuz,karabiber


Pilav için:

2 su bardağı pilavlık pirinç

100gr tereyağı

1 su bardağı haşlanmış nohut (haşlanıp kabukları soyulmuş)

2 yemek kaşıgı kuşüzümü (isteğe bağlı ama çok yakıştıgını söyleyebilirim)

3 su bardağı sıcak et suyu

1 çay kaşıgı tuz

2 çay kaşıgı bal



HAZIRLANIŞI
Ben kitaptan bağımsız olarak,kendi hazırladıgım şekliyle tarif edeceğim,zaten herkesin kendisine göre bir pilav tekniği var mutlaka,siz de sizinkine göre uyarlayabilirsiniz.

1.Pirinci 1 saat sıcak ve tuzlu suda bekletelim.

2.Eti,üzerini kapatacak kadar sıcak suyla iyica yumuşayıncaya kadar pişirelim. Süzerek bir kenara alalım.

3.Kuşüzümünü bir kasede suya koyalım yumuşaması için.

4.Tereyağını pilav tenceremizde eritelim.Pirinci sudan çıkarıp,nişastasını tamamen akıtana kadar iyice durulayıp süzelim ve tencereye alalım.Kuşüzümünü de ekleyelim ve birkaç dakika orta ateşte kavuralım.

5.Eti de ekleyelim,birkaç dakika da etle kavuralım.Sıcak et suyunu üzerine dökelim.

6.Balı,tuzu,nohudu ilave edelim,karıştıralım.

7.Yüksek ateşte birkaç dakika pişirip,altını kısalım.Kapağını kapatıp,suyunu iyice çekinceye kadar pişirelim.

8.Pilav suyunu çekince ateşten alalım,üzerine kagıt havlu koyup kapağını kapatalım, 20 dk kadar demlenmeye bırakalım.Pilavımız hazır,afiyet olsun.

0 yorum:

 
BLOG designed by