3 Eylül 2009 Perşembe

KIYMALI YOĞURTLU ARPA ŞEHRİYE ÇORBASI

TARİF NO: 179

TARİFİ GÖNDEREN: HAZANCA
TARİF ADI: KIYMALI YOĞURTLU ARPA ŞEHRİYE ÇORBASI

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ HAZAN ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

MALZEMELER

*bir bardak kadar şehriye
*yumurta büyüklüğünde kıyma
*bir kase yoğurt
*bir yemek kaşığı un
*salça,tuz,nane
YAPILIŞI
Kıymayı kavurmakla işe başlıyoruz rengi değişen kıymamıza bir kaşık salça ekliyoruz(acı biber salçasıyla çok lezzetli oluyor ama kızım acı yemediği için ben domates salçası kullandım ) bir iki karıştırdıktan sonra şehriyesini katıyoruz kaynayan suyu da ekleyip pişiriyoruz.
Bir kasede bir kaşık un ve yoğurdu iyice çırpıyoruz yoğurdumuza çorbanın suyundan katarak ılıklaştırıyoruz(böyle yaparsak yoğurdun kesilmesini önlemiş oluruz) karıştırarak çorbaya ilave ediyoruz bir taşım kaynattıktan sonra ocağımızı kapatıyoruz,pişen çorbamıza nane de ilaave ederek servis yapıyoruz,afiyet olsun

0 yorum:

 
BLOG designed by