3 Eylül 2009 Perşembe

İFTAR MENÜSÜ

TARİF NO: 174
TARİFİ GÖNDEREN: SİHİRLİELLER34
TARİF ADI: İFTAR MENÜSÜ

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ TÜLAY ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
Soğuk Çorba için ;


Aşurelik buğday ve nohutu haşlıyoruz koyu ayran yapıp içerisine haşlanmış aşurelik buğday ve nohutu ilave edip zeytinyağını tavada biraz kızdırıp üzerine doğranmış taze naneyi atıp çorbanın üzerine döküyoruz .Afiyet olsun .



Şehriyeli Pilav için ;

2 ölçü pirinci sıcak suda 30 dakika beklet.Tencereye fındık yağını ve arpa şehriyeyi ilave edip kavur kızaran şehriyelerin üzerine pirinci ilave et kavur üzerine 3 ölçü sıcak su ilave edip pişiriyoruz.(Her pirinç farklı su çeker)Üzerine bir havlu kapatıp 15 dakika dinlendir.Afiyet olsun.



Mantı için ;

Daha önce tarifini vermiştim nohutlu mantıdan tarifi alabilirsiniz



İslim Kebabı İçin ;

1 kilo kemer patlıcan

500 gr kıyma

1 yumurta

1 adet soğan

Bayat ekmek içi veya galete unu

Tuz,Karabiber



Patlıcanları uzunlamasına 1/2 cm kalınlığında kesip 30 dakika tuzlu suda beklet.Bu arada kıymanın içerisine soğanı rendele bayat ekmek içi veya galete ununu,yumurtasını,ve baharatını ilave edip 15 dakika dinlendir.

Patlıcanları (isterseniz tost makinasında yağsız pişirebilirsiniz ama ben yağda kızarttım) Bir peçete yardımı ile suyunu alın yağda kızartırken kötü kazalar olmasın diye

diğer yandan ceviz büyüklüğünde köfteler yapıp yarı kıvamda kızart.Patlıcan dilimini artı şeklinde üst üste koyun ortasına da bir adet köfte koyup uçlarını üst üste gelecek şekilde birleştirip ters çevirip

domates ve biber koyup kürdan batır.Üzerine ister salçalı su ister domatesten sos yapıp fırında pişir afiyet olsun.



Şekerpare için ;

1 paket margarin

1 su bardağı pudra şekeri

4 yemek kaşığı irmik

2 adet yumurta

2 yemek kaşığı hindistan cevizi

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

Yeteri miktarda un



Bütün malzemeleri karıştırma kabının içerisine koyup yumuşak bir hamur elde edip kurabiye yapar gibi yuvarlayıp ortasına bir adet fındık koyup önceden ısıtılmış fırında pişiriyoruz.



Şerbeti için 3 su bardağı şekeri ve 4 - 4,5 su bardağı kaynat içerisine kaynadıktan bir müddet sonra limon dilimi at .Fırından çıkan kurabiyelerin üzerine ılık şerbeti dök. Tabii benim tatlının başına gelmedik kalmadı ama yine de güzel oldu yanlışlıkla hamuruna yoğurt bile koydum denemiş oldum bu arada valla Emirle yapınca insanda kafa kalmıyor olsun artık o kadar Afiyet olsun

0 yorum:

 
BLOG designed by