2 Eylül 2009 Çarşamba

ISPANAKLI PİRİNÇ PİLAVI

TARİF NO: 153
TARİFİ GÖNDEREN: SUSAMCOREKOTU
TARİF ADI: ISPANAKLI PİRİNÇ PİLAVI
SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM

BU TARİF SEVGİLİ MANEVİ ANNEM (FERİHA) ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
ISPANAKLI PİRİNÇ PİLAVI

Kışın haşlayıp rondodan geçirdiğim ıspanak yapraklarını dondurucuya koymuştum
Ispanakla hep pasta yapılacak değil ya diyerek pilav denemeye niyetlendim, rengini ve tadını büyük bir merakla bekledim inanın ki ıspanak kokusu veya lezzeti yok yemyeşil çok farklı bir pilav oldu yenilik isteyen deneme yapmaktan hoşlananlar için lütfen hemen yani ıspanaklar bollaşınca yapın derim

2 su bardağı pirinç,
3 su bardağı su,
1 adet bulyon,
1 çay bardağı kadar ıspanak püresi,
1 kaşık tereyağı,
1 kaşık zeytinyağı
Her zamanki gibi pirinci sıcak tuzlu suda beklettim,
Tencereye yağları ve ıspanak püresini koyup az kavurdum,
Sıcak suyunu,bulyonu, yıkayıp süzdüğüm pirinçler,i az tuz ve 1-2 damla limon suyunu koyup pirinçler pişene suyunu çekene kadar kaynattım
Tencerenin kapağına kağıt havlu koyup demlendirdiğim pilavı büyük bir sevinçle heyecanla servis tabağına koydum

0 yorum:

 
BLOG designed by