2 Eylül 2009 Çarşamba

FIRIN POŞETİNDE ÇİPURA

TARİF NO: 148

TARİFİ GÖNDEREN: HUYSUZBALIK
TARİF ADI: FIRIN POŞETİNDE ÇİPURA

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ ESİN  ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
Eskiden Ramazan ayında iftarlarda balık yenmezdi gibi gelirdi bana. Bu yıl ise en çok yediğim iftar menülerinden birisi oldu balık. Hamsi dışında balık yemeyen eşimin aksine ben en çok çipura yada levreğin annemin özel sosu eşliğinde fırın poşetinde yapılan versiyonunu seviyorum. Hem evi kokutmuyor, hem de balık kendi buharı ile piştiğinden çok kısa sürede hazırlanıyor ve çok lezzetli oluyor. İşte resimdeki balık menüsü de Adana' daki tatil sırasında annem tarafından hazırlandı.
Yapılışı çok kolay. Ezilmiş sarmısak, kimyon, tuz, kırmızıbiber, limon suyu ve zeytinyağını çok az biber salçası ile karıştırıp balığın içine dışına sürüyoruz. Sonra fırın poşetine atıp çatalla poşeti bir kaç yerinden deliyoruz. Biz bu tarife fazladan kabukları ile ortadan ikiye kesilmiş, üzerine tuz ve kırmızı biber serpilmiş taze patatesler de ekledik. Balığın yanında hoş ve lezzetli bir garnitür oluşturdular.

5 yorum:

mutfakcini dedi ki...

geçmiş doğumgünün kutlu olsun canımmm :) Waffle tarifimi etkinliğe yolladım ,tekrar kolay gelsin .

Leyla Poyraz dedi ki...

Sevilcim tarifimi yayınladım..kabül edersen çok sevinirim..Hayırlı Ramazanlar..

Birsel ve İrem dedi ki...

Sevil'cim merhaba. İftar davetini sinir bozucu olaylar nedeniyle unutmuşum, kusura bakma. Zaten eşim de planlarımızda olmayan bir şekilde il dışına çıktı. İnşallah bir dahaki buluşmalara... Pikniğe gelmek de istiyordum ama aynı liseden mezun olduğum arkadaşlarla buluşmak için aynı tarihte Zonguldak'a gitmiştim. 19 yıl sonra ilk defa görüştük arkadaşlarla. Görüşmek üzere, sevgiler.

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MUTFAK CİNİ CANIM TŞK EDERİM TARİFİNİ HEMEN ALIYORUM

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

BİRSELCİM TATLIM ÜZME SEN TATLI CANINI OLUYOR ARADA BÖYLE SEYLER BOŞVER
TATLIM İNAN ÇOK İSTİYORDUM NE YAPALIM KISMET DEGİLMİŞ İNŞ. BİR BAŞKA SEFERE GÖRÜŞÜRÜZ SEVGİYLE KAL TATLIM

 
BLOG designed by