2 Eylül 2009 Çarşamba

KARNIYARIK

TARİF NO: 145
TARİFİ GÖNDEREN: MUHTEREM'LE AFİYETLE
TARİF ADI: KARNIYARIK 

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ MUHTEREM ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
Türk mutfağının klasiklerinden olan Karnıyarık, iftar ve davet masalarında sık sık kendisine yer bulur.


Patlıcanı yağda kızartıldığı ve içinde kıyma olduğu için biraz ağır olsada lezzetine kimse karşı koyamaz.

Ben karnıyarık yapacağım patlıcanları küçük boylardan seçiyorum, herkes genellikle en küçüğü istediği için az isteyene 1, çok isteyene 2-3 adet servis yapıyorum.

Büyük patlıcanı ortadan ikiye kesmek zorunda kalmıyorum.

Patlıcanı kızartınca biraz süzgeçte bekletiyorum, birde pişiriyorken tekrar yağ koymadan, pişiriyorum.

Patlıcanları tuzlu suda da bekletseniz acı çıkma ihtimali var, onun için patlıcanların içine kıyma yerleştirmeden önce 1 çay kaşığı toz şeker serpiyorum.

Eğer sadece kendimize pişireceksem Karnıyarık tenceresinde, kısık ateşte ocakta pişiriyorum.

Ve tabi ki mönüde Pirinç Pilavı oluyor.

"Afiyetle Kalın"

KARNIYARIK;



Malzemeler;

1 kilo küçük boy patlıcan,

İç malzemesi;

300 gram yemeklik kıyma,

2 adet kuru soğan,

1 adet domates,

3 adet sivri biber,

Tuz, karabiber,

Ayrıca patlıcanın içine serpmek için toz şeker,

Kızartmak için;

2 su bardağı ayçiçek yağı,

Üzeri için;

3 adet küçük boy domates,

6-7 adet sivri biber,

Maydanoz.

Yapılışı;

Patlıcanların baş kısmını keserek, alacalı soyun.

Tuzlu suda yarım saat bekletin.

Sudan iyice sıkarak çıkarın.

Yağı derin bir tencerede kızdırın.

Patlıcanların her tarafını çevire çevire kızartın.

Üzeri için kullanacağımız sivri biberleride kızartın.

Dibi geniş karnıyarık tenceresine kızarttığınız karnıyarıkları dizin.

İç malzemesi olan soğanları soyup, küçük doğrayın, 2-3 kaşık zeytinyağında soğanları kavurun.

Kabuklarını soyup doğradığınız domatesleri, tohumlarını çıkarıp halka halka doğradığınız biberleride soğanla pişirin.

Kıymayıda ilave edip, tuz-karabiber ve istediğiniz baharatları ekleyip, iç malzemesini pişirin.

Patlıcanların üzerini kesin ve içlerine birer çay kaşığı toz şeker serpin.

Pişen kıymayı patlıcanların içine doldurun.

Domatesleri yarım ay şeklinde doğrayıp, patlıcanların üzerine dizin.

Kızarttığınız sivri biberleri ve incecik doğradığınız maydanozları da patlıcanların üzerine yerleştirin.

Yemeğin tuzunu ekleyip, üzerini geçmeyecek kadar su ilave edip, kısık ateşte pişirin.

İsterseniz suyuna 1 kaşık salça ekleyerek pişirebilirsiniz.

"Afiyet Olsun"

1 yorum:

Esin (Huysuzbalık) dedi ki...

Sevilcim etkinlik için hazırladığım tarifim sayfamda.Kolay gelsin. Sevgiler...

 
BLOG designed by