1 Eylül 2009 Salı

PEPEÇURA

TARİF NO: 142
TARİFİ GÖNDEREN: PEMBE DEFTER
TARİF ADI:  PEPEÇURA

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM

BU TARİF SEVGİLİ ESMA ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
Her karadenizli bilir bu tatlıyı, karadenizin her ilinde olmasada Rizede pekbir meşhurdur...


Hazır siyah üzüm zamanı iken denemek isteyenlere iyi bir alternatif olabilir.. Bu tatlıyı Amca kızı sevgili Ayşe yaptı, bana da afiyetle yiyip tarifini yayınlamak düştü:)) buyrun pepeçura tarifi;

malzemeler:

* 1 kilo siyah üzüm saplarından ayrılmış

* 1,5 su bardağı şeker

* yarım çay bardağı nişasta

* yarım çay bardağı mısır unu

* 6 su bardağı su

hazırlanışı:

1- üzümleri su ve şekerle birlikte tencereye atın, kaynattıktan sonra ocaktan alıp tel süzgeçten geçirin...

2- yaklaşık 5 su bardağı kadar üzüm suyu elde edin, 4 su bardağını bir tencereye alın, 1 su bardağıylada nişasta ve unu karıştırın...

3- 1o dk kadar karıştırarak kaynatın, muhallebi kıvamına geldikten sonra kaselere boşaltıp soğuması için buzdolabına kaldırın.. afiyet olsun....

2 yorum:

mutfaktakizaman dedi ki...

canim nazik davetin icin tesekkur ediyorum...tarifim yayinda gelip alabilirsin:))
sevgilerimle

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Merhaba Sevil Hanım,
Etkinlik tarifimi yayınladım,alıp, yayınlayabilirsiniz.
Kolay gelsin,Hayırlı Ramazanlar...

 
BLOG designed by