4 Eylül 2009 Cuma

KEŞKÜL-Ü FUKARA

TARİF NO: 181
TARİFİ GÖNDEREN: NURDANINMUTFAGI
TARİF ADI: KEŞKÜL-Ü FUKARA

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM
BU TARİF SEVGİLİ NURDAN  ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
Malzemeler: (ben iki katı olarak yaptım)


1 lt. süt

1 su bardağı şeker

1 yumurta sarısı

1,5 yemek kaşığı nişasta( pirinç unu da olabilir)

1,5 yemek kaşığı un

1/2 su bardağı badem

1/2 yemek kaşığı hindistan cevizi



Yapılışı: Bademler sıcak suda bekletilir,yumuşayan kabukları soyulur.Bademler ,hindistan cevizi ve 1 su bardağı süt blenderden geçirilir.Bu süt süzülüp tencereye alınır.Süzgeçte kalan badem tekrar bir kaba alınır, tekrar üstüne 1 su bardağı süt konur, yine blenderden geçirilir, yine süzülür ve tencereye boşaltılır.Bütün süt bitene kadar bu işlem tekrarlanır.( bu işlem bademler macun gibi ezilerek de yapılır ama bu daha pratik)

En son süzgeçte kalan iyice incelmiş badem de süte katılır.Şeker, nişasta, un ve yumurta sarıları da eklenerek ocakta koyulaşana kadar karıştırarak pişirilir.

Keşkülü kaselere boşaltırken, biraz yukardan konumalı ki üstte göz göz kabarcıklar olsun.Bu da keşkül'ün bir özelliğidir.

0 yorum:

 
BLOG designed by