2 Eylül 2009 Çarşamba

BÜLBÜL KONAGI-HAVUZ BÖREK

TARİF NO: 151

TARİFİ GÖNDEREN: SARIMUTFAK
TARİF ADI: BÜLBÜL KONAGI-HAVUZ BÖREK

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM

BU TARİF SEVGİLİ HANDE ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
Havuz börek ,pizza börek yada diğer ismiyle bülbül konağı başka ismi varmı bilmiyorum.Oldukça güzel ve lezzetli bir börek.Ben peynirli, maydanozlu yaptım sucuk ,salam ,kaşar koyarak pizza gibi de yapabilirsiniz.


Kıymalı ,kaşarlı yada patatesliside olur
MALZEMELER:

2 adet yufka
1/2 su bardağı su
1/2 su bardağı sıvıyağ
200 gr.kadar beyaz peynir
bir kaç dal maydanoz
üzeri için yumurta sarısı
çörekotu
domates dilimi
yeşil biber

YAPILIŞI:

Yufkayı düz bir zemine yayın,bir kasede karıştırdığınız su +yağ karışımından kaşıkla biraz döküp fırça yardımıyla yufkanın her yanına sürün.Yufkayı ikiye katlayın,sonrada ortadan ikiye bölün,yine yağlı su sürün.

Her parçayı geniş tarafından ince tarafına doğru gül börek sarar gibi sarın sonuna gelmeden dört parmak kadar önce sarmayı bırakın artan sarmadığınız parçayı ortada tutup rulo olan kısmı o parça etrafında döndürün.

Ortası havuz gibi açılmış gül börekleriniz olacak.Bu orta kısma ufalanmış peynir ve ince kıyılmış maydanozdan oluşan iç malzemesini koyun.Etrafına yumurta sarısı sürüp çörekotu serpin.Ortadaki peynirin üstüne domates dilimi ve biber koyup süsleyin.Diğer parçayada aynı işemi yapıp öbür yufkaya geçin.İki yufkadan dört börek çıkacak.İsterseniz yufkaları benim gibi ikiye değil üçede bölebilirsiniz.Ben börekleri biraz büyük tuttum.Yağlanmış tepsiye dizip 200 derecedeki fırında kızarana kadar pişirin.Afiyetolsun.

0 yorum:

 
BLOG designed by