4 Eylül 2009 Cuma

KIRMIZI BİBER DOLMASI

TARİF NO: 186
TARİFİ GÖNDEREN: EHLİKEYİF TARİF ADI: KIRMIZI BİBER DOLMASI 

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM

BU TARİF SEVGİLİ EHLİKEYİF  ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM

İç malzemesi

pirinç(anemin öğrettiğine göre her biber için bir avuç,dolu dolu diğil tabi)
soğan,
zeytinyağ,tuz, karabiber,kırmızı biber,kimyon, nane,maydonoz,domates ve biber salçaları
soğanları zeytinyağda hafifi pembeleştirdikten sonra yıkanmış pirinci ve nane,maydonoz hariç diğer tüm malzemeleri ilave edip iyice karıştırdıktan sonra 1/2 veya 1 su bardağı kadar suyu üzerine gezdirip pilavda olduğu gibi suyunu çekene kadar ocakta tuttuktan sonra ocağı kapatıp nane ve maydonozuda içine doğradım.
Biberleri doldurduktan sonra fırın tepsisine sıraladım üzerine biraz yağ biraz tuz ve 1 su bardağı salçalı suyu gezdirip fırına verdim.Biberlerin üstü kızardıktan sonra pişmiş demektir.

0 yorum:

 
BLOG designed by