3 Eylül 2009 Perşembe

KIYMALI BÖREK

TARİF NO: 177

TARİFİ GÖNDEREN: YAPRAKSARMA
TARİF ADI: KIYMALI BÖREK

SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM

BU TARİF SEVGİLİ YAPRAKSARMA ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
HAMURU İÇİN


İstediğiniz kadar un(ben 2-3 su bardağı kullandım)8 adet oldu

az tuz
su

İÇİ İÇİN

300 gr kıyma
2-3 adet kuru soğan
1 çay kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı kırmızıbiber
1 adet maydanoz
1 çay kaşığı salça

Kıymayı az tuz ile birazda yağ koyarak kavuruyoruz.Onlar pişipte rengi dönünce içine ince kıydığımız soğanlarıda atıp kavuruyoruz.Soğanlarda solunca tüm baharat ve salçasını ekleyip ocaktan alıyoruz.En son maydanozunu ekleyip soğumaya bırakıyoruz..Tuzunu endi damak zevkimize göre ayarlıyoruz.
Un tuz ve su ile yumuşak güzel bir hamur elde ediyoruz.Hamurumuzu pütür kalmayana kadar güzelce yoğurup 10 dakika dinlendiriyoruz..Daha sonra orta boy bir domates kadar yumaklar yapıyoruz..Her birini unlu zeminde güzelce tabaktan az büyük açıyoruz.
Hamurun ilk yarısına harçtan koyup diğer kısmını üzerine
kapıyoruz.
Yanlarını rulet yada tabakla kesip düzeltiyoruz.İyice uçlarını bastırarak yapıştırıyoruz ki açılmasın..
En son olarak ısıttığımız teflon tavada kısık ateşte çevirerek pişiriyoruz..
Tavamız böreğin unundan dolayı pütürlü olursa arada tavamızı tahta kaşık yardımıyla temizlememizde fayda var..

0 yorum:

 
BLOG designed by