8 Nisan 2008 Salı

73. TARİF SEVGİLİ DİSAL'DEN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
73. TARİF SEVGİLİ DİSAL YANI http://disalce.blogspot.com beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık

LİMONLU CHEESECAKE


merhabalar..............

en sonunda yetiştim...neye?

en güzel pasta yarışmasına tabiki........sevgili arkadaşım bir demlik bir sohbet 'in düzenlemiş olduğu bu güzel etkinlikte kendisine kolaylıklar diliyorum.........

o kadar güzel pastalar varki iddaalı değilim........ama yinede katılmak istedim........

bu güzel tarifide sevgili arkadaşım sevdamavisinden aldım..........canım teşekkür ederim.....çok güzeldi.........

kek dünyasının bu kadar geniş olduğunu blogcu olunca öğrendim............eğer blogcu olmasaydım tv lerde gördüğüm bu şeyleri asla yiyemiycemi düşünürdüm herhalde...............

ismini bile söyleyemediğim ,her yazışımda kopyala yapıştır yaptığım,bu keki ikinci denemem..........malzeme ve yapılışına göre lezzeti,ismi kadar cafcaflı olmayan bu keki nedense hep yine yine yapmak geliyor içimden...........moderen olduğu için mi acaba...........

ve işte meşhur,çiiiiizzzkekimiz...........herzaman derim mutlaka bir gün sonra yenmeli.......daha lezzetli oluyor.......



malzemeler.......


1,5 paket burçak bisküvi,

100 gram tereyağ,

1/2 çay bardağı süt

500-600 gram labne (550 gramlık tek paket kullandım),

1 su bardağı toz şeker,

1 paket (200 ml) sıvı krema,

2 yumurta,

1 paket vanilya,

3 tepeleme çorba kaşığı un,

2 limonun suyu, 1 limon kabuğu rendesi,

1 paket tart jölesi,

Süslemek için portakal dilimleri.(aslı limon dilimleri)

yapılışı................

Kalıbınızı alimünyum folyo ile kaplayın, tabanına yağlı kağıt serin.

Bisküvileri robotto çekin. Erittiğiniz tereyağı ve sütü ekleyip tekrar karıştırın. Yumuşak kıvam istemiyorsanız sütü koymayabilirsiniz. Ben süt koymayı tercih ediyorum.

Kalıbın tabanına bu karışımı döküp bastırın. Buzdolabına kaldırın.

Yumurta (oda ısısında olacak)ve şekeri çırpın. Vanilyayı ekleyip çırpın.

Unu,krema, limon kabuğunu ve suyunu ekleyip karıştırın. Çok fazla çırpmayın. Bir kaşık yardımı ile karıştırabilirsiniz.

En son labneyi ekleyip kaşık yardımı ile karıştırın. Homojen bir karışım olacak.

20 cm'lik kelepçe kalıba karışımı yayıp Önceden ısıtılmış 200 derece fırına koyup ısısını 150 dereceye getirin ve 1 saat pişirin.

Pişince fırının kapağını açmadan çok az aralayıp soğutun. Fırından çıkardıktan sonra da oda ısısna gelene kadar bekletip buzdolabına kaldırın.

Ertesi güne kadar buzdolabında beklesin.

Üzerini süzlemek için tart jölesini üzerindeki tarife göre hazırlayın. limon dilimlerini kekin üzerine istediğiniz şekilde dizip jöleyi dökün.(ister oda ısıssına gelince süsleyin isterseniz ertesi gün). Soğuyunca kalıptan çıkarıp servis yapın.......
not...........arkadaşım limonla süslemiş ama ben portakalım vardı onunla süsledim.......bilginize...

0 yorum:

 
BLOG designed by