3 Nisan 2008 Perşembe

62. TARİF SEVGİLİ ÖZLEM'DEN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
62. TARİF SEVGİLİ ÖZLEM YANI http://www.pastacikiz.com beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık

Bu pastaya isim düşündüm ve en uygun ismin baharı müjdeleyen pasta olacağına karar verdim.Ağaçlar bahar açmaya başladı İstanbul'da; birkaç gündür lodos ve fırtınayı saymazsak nerdeyse bahar gelmek üzere en sevdiğim mevsimlerden bir tanesi ilkbahar ben yazı sevmeyenlerdenim sıcak bana iyi gelmiyor birde istanbul'un nemli havası beni daha da bunaltıyor yazın İstanbul dışında yaşamayı tercih ederim.Yazı sevmeyen....

sanırım bir tek ben varım herkes yaz gelse diye bekliyor bende ilkbahar gelsin diye Mevsimlerden çok bahsettim gelelim pastamıza ve beni çok mutlu eden pastakolik etkinliğimize.Konu pasta olunca mutluluğum bir kat daha artıyor evet ben bir pastakoliğim pasta yapmak beni inanılmaz mutlu ediyor yaparken kendimi kaybediyorum dünyayla sanki ilişkimi kesiyorum pastam bitince de dünyadaki en büyük mutluluk benim oluveriyor bazen küçük şeyler insana büyük mutluluk verebiliyor bu pasta benim 2. şeker hamurlu pasa denemem ilk denememi görmek isterseniz burdan bakabilirsiniz.Etkinliğimizin ev sahibi sevgili adaşım Özlem (özleminpastacafesi) kendiside benim gibi bir pastakolik güzel bir konu seçmiş kendisine kolay gelsin diyorum ve sevgilerimi gönderiyorum.

Malzemeler:

3 tene pandispanyayı 2 farklı kelepçeli kalıpta pişirdim.Pandispanyanın bir tanesini 26 cm lik kelepçeli kalıpta hazırladım diğer iki tanesini de 20 cm lik kelepçeli kalıpta pişirdim 20 cm lik kalıpta pişirdiğim kekin bir tanesini diğerinden daha küçük olması için kenarlarını bıçakla biraz tıraşlayarak boyutunu küçülttüm.26 cm olan pandispanyamı kakaolu diğerlerini de sade hazırladım.

26 cm lik Kelepçeli kalıp için

5 adet oda ısısında yumurta(Oda ısısında ve taze olmasına dikkat etmelisiniz)
1,5 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un,1/2 su bardağı nişasta
1 paket kabartma tozu,1 paket vanilya
3 yemek kaşığı kakao
20 cm lik Kelepçeli kalıp için:

4 adet oda ısısında yumurta
1 su bardağı toz şeker
1 su bardağı un,1/2 çay bardağı nişasta
1 çay bardağı portakal suyu
1 paket kabartma tozu,1 paket vanilya


Üst Kreması

2 yemek kaşığı un
½ su bardağı toz şeker
1 paket vanilya
2 su bardağı süt
½ paket kremşanti
Üzeri için: şeker hamuru,yenilebilir gofret çiçekler

Ara kreması:

Kakaolu pandispanya için krema:

1 paket çikolatalı kremole (kremole: pudink gibi hazır paketlerde ve pişirilmeden sütle çırpılarak hazırlanan tatlı)
istediğiniz oranda damla çikolata


Sade pandispanya için krema:

1 paket muzlu kremole
1 paket çilekli kremole
muz,çilek,frambuaz(istediğiniz mevsim meyveleri)


Yapılışı:

Her kalıp için verdiğim ölçüleri farklı kaplar içinde önce yumurta ve şekeri mikserle beyaz köpük köpük olana kadar çırpıyoruz daha sonra diğer malzemeleri de ilave edip tekrar çırpıyoruz ve yağladığımız kelepçeli kalıplarımıza koyup önceden ısıttığımız 180 C fırınımızda pişiriyoruz.
Pandispanyalarımız piştikten sonra streçfilmlere sarıp buzdolabında 1 gece bekletiyoruz. Pastayı hazırlamaya başlamadan önce ara kremamızı ve üzerine süreceğimiz kremaları pişirip soğumaya bırakıyoruz.
Pandispanyalarımızı ortadan 2 ye kesiyoruz her katını sütle ıslatıyoruz.İlk önce alt katından başlıyoruz yani kakaolu olanını hazırlıyoruz kekimizin 1. katına hazırladığımız çikolatalı kremolemizi sürüp damla çikolata serpiyoruz ve 2. katını üzerine kapatıyoruz. Üzeri için hazırladığımız kremadan ince bir tabaka pastamızın her yerine sürüyoruz ve 20-30 dakika dolapta bekletiyoruz kremamızın biraz sertleşmesi için.
Diğer katımız için sade pandispanyamızı yine sütle veya portakal suyuyla biraz ıslatıyoruz hazırladığımız muzlu kremolemizi sürüp muz dilimlerini yerleştiriyoruz diğer kekimizi üzerine kapatım yine üst kremamızdan bir tabaka pastamızın her yerine sürüp dolaba kaldırıyoruz.
3. pastamızı da hazırladığımız çilekli kremolemizden sürüp çilek,frambuaz koyup diğer katını üzerine kapatıp pastamıza kalan kremayı ince bir tabaka halinde sürüp dolapta dinlendiriyoruz.
Şeker hamurlarımızı pastaların boyutundan büyük olacak şekilde açıyoruz ve pastalarımızın üzerine dikkatli bir şekilde yerleştirip pastanın kenarlarındaki fazlalıkları bıçak yardımıyla kesiyoruz ve düzeltiyoruz.
1. kat pastamızın ortasına koymak için ben çöp şiş kullandım 5 adet çöp şişimizi pastamızın yüksekliğini çubuklarla ölçerek pasta boyunda kesiyoruz ve bu çubukları pastanın orta kısımlarına yerleştiriyoruz.2. kat pastamızın üst boyutuna göre bir pasta altlığı kesiyoruz ve çubukların üzerine bu pasta altlığını yerleştiriyoruz.
2. kat pastamızı da şeker hamuruyla kapladıktan sonra 1. kat pastamızın üzerine yerleştiriyoruz.
2. kat pastamızın orta kısımlarına yine kestiğimiz çubuklardan yerleştirip pasta altlığımızı bu sefer 3. kat pastamızın boyutunda kesip yerleştiriyoruz .3. kat pastamızı da şeker hamuruyla kapladıktan sonra 2. katın üzerine yerleştiriyoruz.
Böylece 3 katlı pastamızı hazırlamış oluyoruz
Şimdi sıra pastamızı süsleyip biraz renklendirmekde. Gofret çiçeklerimizin arka kısımlarına fırça yardımıyla su sürüp pastalarımızın üzerine yapıştırıyoruz. şeker hamuruyla çiçek ve başka şekiller yaparak da süsleyebilirsiniz sizin arzunuza bırakıyorum.
Pastamızzz hazır atladığım ya da yanlış yazdığım bir yer olduysa kusura bakmayın biraz uzun bir tarif oldu…

0 yorum:

 
BLOG designed by