7 Nisan 2008 Pazartesi

72. TARİF SEVGİLİ GULŞEN'DEN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
72. TARİF SEVGİLİ GULŞEN YANI http://maksatpasta.blogspot.com/ beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık
EN GÜZEL PASTA YARIŞMASINA ADAY PASTAM

Pasta keki için malzemeler

4 yumurta

4.5 çorba kaşığı un

3.5 çorba kaşığı mısır nişastası

1 su bardağı toz şeker

1/4 çay bardağı sıcak su

1 paket vanilya

Ganaj için malzemeler

200 gr sütlü küvertür çikolata

200 gr krema

ve

krokanlı antep fıstığı

karamel sos

Hazırlanışı

Kekimiz için öncelikle yumurtaların sarısını ve beyazını ayırıyoruz şekerin yarısıyla beyazını .diğer yarısıylada sarılarını çırpıyoruz yumurta beyazları iyice kabarıp kremşanti gibi kıvama gelene kadar.sarıları ise rengi açılana kadar çırpalım,daha sonra diğer malzemelerimizi eleyerek yumurtaların üzerine ekleyelim ve kaşıkla karıştıralım ve önceden ısıttığımız 180 derecelik fırında yaklaşık 40 dakika pişirelim.Gelelim ganaj yapımına çikolatalarımızı çok ince bir şekilde doğruyoruz kremamızın üzerine döküyoruz kısık ateşte eriyene kadar karıştıryoruz ama kesinlikle kaynatmıyoruz daha sonra altını kapatıp soğumaya bırakıyoruz.Kekimiz pişip soğuduktan sonra ılık şekerli suyla ıslatıyoruz, ben küçük pasta olduğu için sadece ortasına krema koydum ortadan kesip kremamızı ve fıstıkları koydum birazda damla çikolata serpiştirdim ve birazcıkta karamel sos sıktım bu işlemlerimiz bittikten sonra çikolatalı ganajla pastayı sıvadım ve şeker hamuruyla kapladım daha sonrada süslemeleri ve figürleri yaptım.Yazdığım bu malzemelerden kalıbım çok küçük olduğu için iki tane çıktı ama 2o cm kalıpta malzemeler tam oluyor ben küçük kalpli pasta yapmak istedim umarım beğenirsiniz...

0 yorum:

 
BLOG designed by