5 Nisan 2008 Cumartesi

68. TARİF SEVGİLİ GULDİLARA'DAN GELDİ

ARKADAŞLAR OY KULLANMAYI UNUTMAYALIM
68. TARİF SEVGİLİ GULDİLARA YANI http://guldilara.blogcu.com/ beni kırmadı ve yarışmamıza teşrif etti.Saol arkadaşım başarılar diliyorum emegine saglık
''EN GÜZEL YAŞ PASTA YARIŞMASI İÇİN YAPTIĞIM PASTAM''

ARKADAŞLAR PASTAM İÇİN OY VERİRSENİZ SEVİNİRİM

6 KATLI ÇİÇEK PASTA

Yarışma için biraz geç kaldım malzemeleri bugün aldım ve yarışmaya özel pastamı yaptım.Sizin beğeninize sunuyorum.Eğer beğendiyseniz benim için oy kullanırsanız sevinirim.

MALZEMELER

2 yumurta

1 çay bardağı yoğurt

1 çay bardağı eritilmiş margarin ve sıvıyağ karışımı

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 çay bardağı şeker

Aldığı kadar un

ÜZERİ İÇİN ÇİLEK

İÇİ İÇİN KİVİ VE ÇİLEK

KAKAOLU KREMA İÇİN

Yarım litre süt

3 yk un

2 yk kakao

Yarım paket çikolata sosu

2 yk margarin

Yarım subardağından biraz fazla şeker

VANİLYALI KREMA İÇİN

Yarım litre süt

3 yk un

1 paket vanilya

Yarım subardağından biraz fazla şeker

2 yk margarin

Yarım paket krem şanti

Şantinin içine yarım çaybardağı süt

KÜÇÜK BEYAZ GÜLLER İÇİN

2 yk su

1yk nişasta

Fındık kadar tereyağı

Bunları pişirin.Soğuyunca 1 yk nişasta daha ekleyin.
KIRMIZI GÜL İÇİN SU YERİNE VİŞNE SUYU KULLANDIM

SARI GÜL İÇİN SU YERİNE ŞEFTALİ SUYU KULLANDIM.GIDA BOYASI KULANMADIM.

HAZIRLANIŞI

Önce kremalar yapılır.Kakaolu kremayı yaparken içine hazır çikolata sosunuda katıp yapın kremanın tadı harika oluyor.Krema soğuyunca 5 dk kadar mikserle çırpın kremanız daha esnek olur.Vanilyalı kremayı yapıp soğuttuktan sonra hazırladığınız krem şantiyi vanilyalı kremanın içine koyup mikserle çırpın.Pastanın hamuru için şekeri ,yağı ,yumurtayı,yoğurtu,kabartma tozunu karıştırıp aldığı kadar un ile yumuşak bir hamur yoğurun.Hamuru 6 eşit parçaya ayırıp pasta tabağı büyüklüğünde açın yağlanmış tepsiye 1 tanesini koyup önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında içini çekip hafif pişince çıkarın.Çok pişerse hamur kuruyor."Çok çabuk pişiyor yaklaşık 5 yada 7 dakikada"

Diğer hamurlarada aynı işlemi yaparak pişirin.Pastamızın hamuru pişti.Sıra şekline geldi. Ben kendime dosya kağıdına çiçek şekili çizdim ve 6 katı üst üste koyup o şekli üzerine yerleştirin ve keskin bir bıçak yardımı ile kesin.İşte çiçek şeklimiz hazır.Pasta hamurumuzdan birini tabağımıza yerleştirelim önce kakaolu kremayı sürün.onun üstüne meyve dilimleri koyun.Diğer pasta hamurumuzuda yerleştirip onun üstüne vanilyalı kremayı sürün.Meyve dilimlerinden koyup diğer parçayı alın kakaolu kremadan sürün işlem bitene kadar bu şekilde devam ediyor.En son kata yani en üste vanilyalı kremadan sürün.Pastamız hazır sıra süslemede;

Çilekleri kesip düzgün bir şekilde sırasıyla pastanın üstüne yerleştirin.Böylece çiçeğimizin şekli hazır.Ben ortasına hazır çiçek kullandım.

Kenarlarındaki küçük gülleri ise kendim yaptım.

1 yorum:

murat dedi ki...

Fevkalade... Ellerinize sağlık Benden 5 üzerinden 5 puan

 
BLOG designed by