11 Kasım 2008 Salı

CABUCACIK MANTARLI BÖREK ve PORSELENDEMLIK CAY SAATI ETKINLIGI 29. HAFTA

MİLFÖYLÜ MANTARLI BÖREK
her zaman dolabımda milföy bulunur acil misafirler için tavsiye ederim sizde bulundurmalısınız neyse kızım aysu börek diye tutturunca hemen dolaptan çıkardım ve yine aysu seviyor diye mantarlı yapayım dedim evde ne malzemem varsa onla yapmaya karar verdim
MALZEMELER:
8 adet milföy
1 su bardagı kadar yalasık 250 gr mantar
1 adet sogan
1 adet biber ben kırmızı biber koydum yeşilde olur
kavurmak için 2 yemek kasıgı zeytin yag,çiçek yag da olur
1 yumurta sarısı milföy üzerine sürmek için
******
YAPILIŞI :
1 adet sogan incecik ronda yapılır yada dogranır,
bir tavaya alınır kırmızı biberlerde küçük küçük dogranır ve ilave edilir zeytin yagı konur ve kavrulur mantarlar ortadan uzunlamasına kesilir yıkanıp süzülür ve kavurdugumuz tavaya konur ;
mantarlar suyunu salıp çekene kadar pişirilir sonra 1 su bardagı su ilave edilerek pişirilir .
sogumaya bırakılır;
milföyler biraz acılır ve arasına hazırladıgın harctan konur ve üzeri kapatılır .tüm milföylere bu işler yaıplır. milföyler bitince üzerine yumurta sarısı sürülür. fırında üzeri pişene kadar 170 derece pişirilir. hepsi bu çok kolay degilmi yarım saatte hazır oluyor şimdiden yapacak arkadaslara kolay gelsin .
AFİYET OLSUN . BU TARİFİMİ AYNI ZAMANDA porselendemlikçay saatinde görev yapan 29. ev sahibemiz KARABİBERİNMUTFAGİ için gönderiyorum

1 yorum:

mona lisa dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım içine mantar giren her şeyi çok seviyorum.sevgiler

 
BLOG designed by