20 Mart 2009 Cuma

SEBZELİ KABAK GRATEN


Bu yemegi iş yerinde yaptım Malum ekonomik krizden dolayı ... neyse hemen konuya deyineyeyim arkadaşlar..
harika ve pratik çarçabuk hazırlanan bir yemek
bu tarifi sevgili arkadaşım ofis yemekleri -yıldızcımdan aldım iyiki de aldım ve denedim hımm nefis oldu tarifi aynen aktarıyorum...
Malzemeler : ( 3 kişilik )
3 adet orta boy kabak
1 çay bardağı garnitur
1 çay bardağı lor
½ demet dereotu
Beşamel sos için :
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağ
1 bardak süt
Üzeri için :
rendelenmiş peynir ( kaşar veya tulum )
Yapılışı :
Kabakları soyup ortadan uzunlamasına kesip içlerini oyuyoruz ve tuzlu suda 5 dak. haşlayıp soğuk sudan geçiriyoruz....
Bir tepsiye dizip içlerine garnütür, lor ve dereotu karışımıyla dolduruyoruz..
Bir tencerede beşamel sosu hazırlıyoruz..
Bunun için tereyağı ile unu kavurup bir bardak sütü yavaş yavaş ekliyoruz gerekirse biraz daha süt ilave edebiliriz ...
Hazırladığımız beşamel sosu kabakların üzerine döküyor ve üzerinede rendelenmiş peynir serpip orta ısıdaki fırında üzerleri kızarıncaya kadar fırınlıyoruz..
Afiyet olsun...

0 yorum:

 
BLOG designed by