24 Mart 2009 Salı

NURTEN'CİMİN Tiramisu'sü ve P.D.Ç.S.E 39

Bu güzel tarifi Oktay Ustanın kitabında görmüştüm fakat denemek kısmet olmamaıştı gecen hafta sevgili NURTEN ARKADAŞIMA GİTTİM VE BANA İKRAM ETTİ .
Gerçekten harika bir lezzet Mutlaka tavsiye ediyorum...DENEYİN ARKADAŞLAR....
Bu haftaki Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği 39’ ye Arkadaşım ZEYNA(PASTAKUR) ev sahipliği yapıyor.
Güzel daveti için kendisine çok teşekkür ediyorum. Tiramisu tarifi ile etkinliğe katılıyorum ve arkadaşıma kolaylıklar diliyorum.
MALZEMELER :
1 Tane kakaolu pastaban
2 Çorba kaşığı granül kahve
1 Su bardağı sıcak su
2 Çorba kaşığı şeker
KREMASI İÇİN :
4 Su bardağı süt
1 Su bardağı toz şeker
1 Çorba kaşığı tepeleme un
2 Çorba kaşığı tepeleme mısır nişastası
1 Paket labne peyniri
1 Paket vanilya
1 Çorba kaşığı kakao
YAPILIŞI :
İki parça olan pastabanın iki katını kahve ve şekerli sıcak su ile ıslatıyoruz. Hemen kremayı hazırlıyoruz. Bir tencereye sütü, toz şekeri, unu, mısır nişastasını koyup ocağın üzerine alıyoruz. Sürekli karıştırarak muhallebi kıvamına dek pişiriyoruz. 1-2 Dakika kaynatıyoruz ve ocağı kapatıyoruz. İçine labneyi ve vanilyayı ilave edip çırpma teli ile hızlıca karıştırıyoruz. Hemen kremanın yarısını kekimizin ilk katına döküp kaşıkla düzeltiyoruz. İkinci kek dilimini üzerine koyarak hafifçe bastırıyoruz. Kalan kremayı da üzerine döküp kaşıkla düzeltiyoruz. En üstüne tel süzgeçle kakao eliyoruz. Oda sıcaklığına geldiğinde buzdolabına kaldırıyoruz. Soğuduktan sonra servis yapıyoruz.
Afiyet olsun…

0 yorum:

 
BLOG designed by