10 Mart 2009 Salı

Pratik patatesli salata


bu salatayı gecenlerde eşimin teyzesi ve halası geldiğinde yaptım Çabuk ve pratik bir salata işten eve geldiğimde eyvah misafir gelecek salata ne yapayım dediğinizde yapacagınız bir salata..
MALZEMELER:
4 adet Patates
1 kutu Garnitür (isterseniz evdede hazırlayabilirsiniz)
yogurt
dereoyu
1 yemek kaşıgı tereyag
kırmızı lahana
arzuya göre tuz
Patatesler soyulup haşlanır.haşlanınca sıcakken tereyağ konup guzelce karıştırılır tereyag o sıcaklıkla erimesi gerekir.derete oku yıkanıp imnce ince kıyılır ve patateslere eklenir patateslerden 2 fındık büyüklüğünde parcalar alınıp top yapılır ve bir tepsiye alınıp üstüne hafif bastırılır.resimde detayları görebilirsiniz.
Diğer yanda garnitür , yogurt , kırmızı lahana(rendelenecek) ve tuz konularak karışım hazırlanır. ve pataeslerin üzerine koyularak servis yapılır.Hepsi bu kadar kolay ve pratik bir salata ve çok begenildi. ben her zaman dolabımda kırmızı lahana bulundururum hatta onu rendeler ve kavonoza koyar içine az sirke ve limon koyup dolapta saklarım acil durum salatamdır benim tavsiye derim arkadaşlar ....
AFİYET BAL ŞEKER OLSUN
BU TARİFİ 38. PORSELEN DEMLİKÇAY SAATİ EV SAHİBEMİZ SEVGİLİ ARZUMHOBİ İÇİN YOLLUYORUM KENDİSİNE BAŞARILAR DİLERİM..

BU DA AYNI ŞEKİLDE YAPILMIŞ BİR TARİF TEK FARK ALT KISMINA PATES YERİNE PORTAKAL DİLİMLERİ KOYDUM BUNU BİR MEZE OLARAK YAPABİLİRSİNİZ...

0 yorum:

 
BLOG designed by