14 Şubat 2008 Perşembe

ÇİLEKLİ PASTA


7. TARİF
Benim can ablamdan geldi. Şimdi kızmayın bana.  Hepinizin yeri farklı ama itiraf etmeliyim selma ablamın yeri bambaşka.  Bu nefis pastada Selma ablamdan geldi. Ablacım ellerine sağlık desteğin için teşekkür ederim. bir ömür boyu eniştemle mutlu olman dileğiyle.
Tarifi aynen aktarıyorum.
ÇİLEKLİ PASTA
MALZEME
pandispanya için:
4 yumurta-3,5 fincan (kahve) şeker-5 fincan un-1/2 limon
suyu..1 çay kaş.karbonat..(Yarım fincan suda eritilip limon
suyu ekl.)
Krema için:
İçi için hazır pasta kreması 1 pk.
Dışı için hazır çilekli krem şanti 1 pk.
2 bardak süt şanti için
1,5 bardak şekerli süt ıslamak için
süs için meyve
ara süs için ufalanmış ceviz-fıstık
YAPILIŞI
4 yumurta çok azcık bir tuz ilavesiyle(iyi köpürmesini
ve hamurun kabarmasını sağlıyor) iyice köpük olana
kadar çırpılıp şeker ilave edilir..Beyazımsı bir kıvam
oluşana kadar bu işlem yapılır..Daha sonra un ve anlatılan
şekilde karbonata ilave edilir..Yağlanmış yuvarlak
bir kaba dökülür ve 170-180 derece arası pişirilir..
Soğuyunca ikiye bölünüp şekerli sütle her iki parça
iyice ıslanır( aslında ben limonlu tang ya da limonata
ile ıslıyordum ama bu sefer böyle oldu)hazırlanan pasta
kreması araya sürülür ceviz-fıstık yayılır ve üst
kek parçası konur..Çilekli krem şanti sürülerek meyve ile
dilenen şekil verilir..
(Süsü biraz aceleye geldi mandalinler yuvarlak ince
dilim olacaktı ama hain bıçak kesmedi ben de o
sinirle iyice temizlemeden koymuşum mandalinleri..
Ayrıca çilekli şantinin dalgınlığa gelip 1sadece 1 poşetini
kullanınca tam kapanmadı kek..kusura bakmayın 2-3
gündür azcık beni kızdırdı birileri ancak bu kadar
oldu…)

0 yorum:

 
BLOG designed by