30 Haziran 2008 Pazartesi

KIYMALI PİDE VE PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26


KIYMALI PİDE VE PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 26
PİDELER SEVGİLİ KELEBEKLİ SANİYELER FRANSANIN PARİS ŞEHRİNE YANİ HURİYE ARKADAŞIMA GİTSİN





CANLARIM HEPİNİZE HAYIRLI VE HUZURLU SAĞLIKLI BİR HAFTA DİLİYORUM BUGUN SİZLERE "KIYMALI PİDE "TARİFİ VERİCEM UMARIM BEGENİRSİNİZ.



Ben ;kilolarımdan da belli olduğu gibi çok severim. Evde yapılınca hele tadı dahada guzel oluyor .Ben peynirli yaptım siz ister kıymalı ,ister kaşarlı ister kuşbaşı etli ,ister patatesli yapabilirsiniz.



Altarnatif çokyeterki siz neli sevdiğinizi bilin ona göre yapın ben bu sıcaklardsa peynirli olanını seçtim .
Evet çok konuştum gene arkadaşlarımın dediği gibi çenem düştü :=))) gecelim tarifimize :

HAMURU ICIN:

40 grlik maya

1 kase süt

yarim cay bardagi sivi yag ,tuz

4 su bardagi un

HAZIRLANIŞI:

Un bir kaba alinarak ortasi havuz gibi acilir ortasina ilinmis süt ,sivi yag,maya ve tuz konularak yavas yavas yogrulmaya baslanir hamur kulak memesi yumusakliginda olacagi icin sert olursa ilik su ilave edecegiz ve hamur elimizi burakana dek yogurup agzini kapattiktan sonra sicak bir yere koyuyoruz ve mayalanana dek bekliyoruz.

PEYNIRLI HARC ICIN:

300 gr peynir (cökelek,beyaz peynir ,kasar peyniri )ben BEYAZ peyniri kullandim,

1 tane sogan

1 tane sivri biber

1 demet maydonoz(İSTERSENİZ YARIMDA KULLANABİLİRSİNİZ BEN ÇOK SVERİM MAYDONUZU :=))

kirmizi pulbiber


Peynirler çatal ile ezerek veya kesilerek karistirilir icine dogradigimiz kurusogan,sivri biber ,maydonoz ve pulbiberde ilave edilerek karistirilir.Eger peynirinitz tuzsuzsa icne birazda tuz ilave edebilirsiniz,



YAPILISI:

Mayasi gelen hamurdan bir parca kopartarak un serpilmis tezgahin üzerine koyuyoruz ve elimizle uzunlmasina aciyoruz ortasina yaptigimiz harclardan koyup kenarlarini ortaya topluyoruz ve yagli lagit serilmis tepsiye yerlestiriyoruz.

Bu asamada 10 dakika daha bekleye biliriz tepsi mayasi gelsin diye, sonra yumurta sarisi sürülür üzerine ve önceden isittigimiz firinda 200 derecede üzeri kizarana dek pisirilir sonra sicak olarak dilimlenerek servis yapilir...

Yanındada mis gibi çay hımm afiyet olsun ...

15 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

oy oy sevilim ablam...ne yapmışsın böyle..bende bayılırm pideye..şahane görünüyor..bizde bu boğaz oldukça zor zayıflarız..umudumu yitirdim kendi adıma:=)ellerine sağlık canımm ablam öpüyorum byy

Adim: Huriye dedi ki...

Sevilcim canim benim ellerine saglik,pide sahane gorunuyor,yemede yaninda yat,valla sabahtan beri açim simdi olsaydi ne iyi olurdu anlatamam sevaba girerdin inan:) tatlim biliyorsun etkinlik 2 hafta suruyor bu zaman içerisinde diledigin kadar tarif yollaya bilirsin,beklerim. Kocaman opuyorum balim.

AYRICA : PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ DERGİSİ ÇIKIYOR..Yayına Hazırlayanlarhttp://nasibim.blogcu.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/Sorumlu Müdür http://selmahlc.blogcu.com/Grafik Tasarım Düzenleme Yagmur İparSizde sununumuna özen göstererek hazırladığınız, leziz ikramlarınızın dergide yer almasını istiyorsanız porselendemlikdergi@hotmail.com adresine onay mesajı gönderebilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken tek şey adınızı sitenizin adresini dergide yer almasını istediğiniz tarifin adını tarifin link adresini göndermeniz yeterli olacaktır:)
Örnek isim: SEVİL SAHİN
Site adı: http://birdemliksohbet.blogspot.com/
Tarif : SALATAYARIŞMASI
Link:http://birdemliksohbet.blogspot.com/search/label/SALATA%20YARI%C5%9EMASI%20TAR%C4%B0FLER%C4%B0

yosunbuka dedi ki...

canım ellerine sağlık.ben de çok severim.ama mayalı şeyler yaparken beklmek çok zor geliyor.biraz bu tarafa da göndersen:)

birdutmasali dedi ki...

sevil hn. merhabalar gelen mailinizi açamadım .üzgünüm. sorunu da anlıyamadım :((
ellerinize sağlıkk, uğramışken bir demlik çayınıza ve sohbetinize talim oldum :))
svglr. NuNu

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim pide harika olmus, ellerinize saglik, insallah zeytinyagilar etkinliginede katilacagim, bu katildigim ve etkinlikere yolladiklarim tariflerimi derginizde yayinliyabilirseniz cok sevinirim, sevgiler...

yapraksarma dedi ki...

canım bıkmadan yorulmadan verdiğimiz destek için mesajlar yazıyorsunuz..bize her konuda desteksiniz..bende size teşekkür ederim.PORSELEN DEMLİK yepyeni bir etkinlik ile karşınızda… YÖRESEL LEZZETLER ETKİNLİĞİ-3 ZEYTİNYAĞLILAR http://porselendemlik.blogcu.com http://selmahlc.blogcu.com http://birdemliksohbet.blogspot.com http://yoresellezzetler.bloggum.com tarafından hazırlanmıştır etkinliğimizin yeni sahibesi www.yapraksarma.blogcu.com olarak 10/7/2008 ile 10/08/2008 tarihleri arasında 30 gün boyunca ben yapacağım konumuz:ZEYTİNYAĞLILAR anadolunun zengin sofrasını evlerimize sunmak,bizi biz yapan değerlerimizin hünerli ellerle bütünleştiği yemeklerimizin tarih kokan hikayelerini sunmak ve bu lezzetleri siz değerli dostlarımızla paylaşmak… sizde bu lezzet dolu maceraya davetlisiniz… eğer sizlerinde sofralarında yer bulan kendi yörenize ait bir tarifiniz var ise tarifinizi bize ulaştırabilir böylece bir yerlerde kalmış lezzetleri tüm dostlarınızla hem paylaşmış olacak hem de yörenizin kültür ve değerlerini tanıtmış olacaksınız yapmanız gereken şey; hazırladığınız yöresel yemeğinizi ismi ,yöre adı ,tarifi ve birkaç aşama ile çektiğiniz fotoğraf ile bloğunuzda yada sitenizde yayınlayıp daha sonra ev sahibine yorum ya da e-posta ile haber vermek örnek: isim:zeytinyağlı enginar dolması yöre adı:İzmir/ege yöresi buraya ise tarifimizin resmi ile beraber detaylı anlatımı gelecek şekilde… iletişim:www.yoresellezzetler.bloggum.com unutmayın tarifler sadece tarihi yöresel tarifler olmalıdır önemli:son zamanlarda bloglarda yaşanan sorunlardan dolayı böyle bir önlem almayı uygun bulduk etkinliğimiz ayrıca www.yapraksarmayapraksarma.blogspot.com adresinde de yapılacaktır… HEPİNİZİ EV SAHİBESİ OLARAK DAVET EDİYORUM.BENİ YANLIZ BIRAKMAYACAĞINIZI UMUYORUM .SEVGİLERİMLE

ebru-bestetadında dedi ki...

bende çok teşekkür ederim arkadaşım,yorumlarınız için.arada sırada uzak kalıyorum ama sizleri hep takip ediyorum.kolay gelsin.sevgiler..

derya dedi ki...

Sevil'cim iyi geceler canım ellerine sağlık enfes olmuş sanırım içime doğdu çayımla gelmişim beraber içeriz değil mi???
Kocaman öpüyorum,sevgiyle kal...

Lezzet Gemisi dedi ki...

CANIMM GÜNAYDIN. BÖYLE NEFİS BİR PİDE YENMEZ DE NE YAPILIR. ELLERİNE SAĞLIK BALIMM. ENFES GÖRÜNÜYOR.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Sevilcim harika görünüyor pideler.Ellerine sağlık
ayrıca hurişe destek olmanda çok nazik bir davranış:)

davetin için çok teşekkür ederim.buluşmalarada inş. gelmek nasip olur.Özellikle seninle tanışmak isterim sevgiyle kal

Uğur CAN dedi ki...

Pideyi bende çok severim ama evde hiç yapmadım . Ellerine kollarına Sağlık

Sevgiler

sihirlimutfak dedi ki...

canım merhaba yufkadan yapa bilirmiyim diye şormuştun ya senin için araştırdım yufka ilede oluyormuş iki tane yufka yeterli oluyormuş canım biraz geç oldu kusura bakma ıspanak yerine mantarlı pazılı ve semizotlu yapabilirsin sevilcim canım benim kızına öpücükler gönderiyoruz sevgiler...

Adim: Huriye dedi ki...

Sevilcim canim benim,inan dun çok korktum blogspotta da yeniyim ay dedim tamam burasi da blogcu gibi sorunlu galiba,çok uzulmustum ama sukur sabah çalisti bir anda korktum iste)))hele de etkinlik olunca))sagol hep yanimdasin,simaricam bakkk))simdi. opuyorum sevilim seni.

SOFRAM dedi ki...

Bir Karadenizli olarak çok severiz pideyi,sıcak sıcak üzerine tereyağı sürerek yemeğe bayılırım,ee sonra da gelsin kilolar değil mi...
Canım ellerine sağlık, çok güzel görünüyor pidelerin, afiyet şeker olsun, sevgilerimle öpüyorum...

ORDAN BURDAN HAYATTAN dedi ki...

Sevilcim merhaba,
etkinlik için teşekküre gelmişsin.
ne demek benim ilk etkinliğim çok uğurlu geldi bana,sayfamın bereketi arttı Huriyenin sayesinde.
seni de listeme ekledim arkadaşım izninle.sen de eklersen sevinirim

 
BLOG designed by