2 Aralık 2008 Salı

KARNIYARIK YEMEGIVE İYİ BİR HAFTA DİLERİM

KARNIYARIK YEMEGİ;patlıcan severler için vazgeçilmezdir, davet sofraları içinde son derece şık bir yemek. Eğer et sevmeyen konuklarınız varsa bu tarifi tavuk kıyması ile yapabilirsiniz.

Malzemeler; (6 kişilik)
6 adet orta boy patlıcan
2 adet soğan
2 yemek kaşığı salça (yazın 2 adet domates)
250 gr. Kıyma
2-3 adet yeşil biber
1-2 diş sarımsak
1/3 bardak çiçek yağı
2 çorba kasığı margarin
2 bardak sıcak su suyu
Tuz, karabiber,kırmızıbiber
YAPILIŞI:
Patlıcanları alaca soyup(ben tamamını soyuyorum) üstde kalacak olan kısımlarını bıçakla ortasına kadar kesik atın. Sonra, içinde bol tuz bulunan suya atarak yarim saat bekletin. Patlıcanları tuzlu sudan çıkarıp bol suda yıkayın ve kevgire çıkarın.
Bir tavada çiçek yağını kızdırıp bir bezle kuruladığınız Patlıcanları hafif pembemsi bir renk alana kadar her tarafını döndürerk kızartın.(pişmemiş bir yeri kalmamalı ,yoksa acı oluyor)
Bir kenarda domateslerin kabuklarını soyun. 6 dilim kestikten sonra gerisinin çekirdeklerini çıkartıp küçük parçalara doğrayın.
Soğanlar ve yeşil biberi yemeklik doğrayın.
Diğer bir tavada 2 çorba kasığı margarin eritip, Kıymayı ilave edip kavurmaya devam edin. Kıymalar suyunu salıp da tekrar çekilince, .(2-3 dakika kadar kavurun).
Soğanları ve doğranmış yeşil biberi ilave edin, 1-2 dakika daha kavurun.
domatesleri ilave ederek kavurun(yada salçanın 1 çorbakaşığı kadar olanını ilave edin)
Hafifçe renk alınca, ateşten alın ve tuz, karabiber, kırmızı biber ve küçük doğranmış sarımsağı ilave edip karıştırın.
Bu karışımı yarılmış patlıcanların içlerine doldurun ve üzerlerine birer dilim domates yada biber koyun.
Patlıcanları bir tepsi üzerinde yan yana dizin.( eğer iç malzemesinden artarsa, patlıcanların etrafınada yaybilirsiniz.
2 bardak sıcak suya 1 çorba kaşığı salça, yarım çay kaşığı tuzu güzelce karıştırın. Üzerlerine döküp fırında 20 dakika kadar pişirin.
Üzerine kıyılmış maydanozlar serperek servis yapın
Afiyet olsun...
PÜF NOKTASI:
Eğer bu yemeğin yağlı olduğunu düşünüyorsanız, bunu engellemek için kızarttığınız patlıcanları kagıt peçetenin üzerine çıkarın. Bir kısım yağı peçete emer. İçinide yanmaz tava yada tencerede mümkün olduğu kadar az yağda yaparsanız , yemeğiniz az yağlı olur.

11 yorum:

derya dedi ki...

Sevil'cim ellerine sağlık karnıyarığı çok severim,bayıldım birde sana benneri nasıl yaptığını sorsam bana yardımcı olurmusun kendime şöyle güzel bir benner yapmak istiyorum öptüm...

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

Karnıyarığı kim sevmezki :)
Ellerine sağlık canım

TAZE NANE dedi ki...

Patlicanın kokusuna hayranım. Bütün yemeklerini çok severim. Ama karnıyarım ilk sırada yer alır.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Adim: Huriye dedi ki...

Sevilim ellerine saglik,karniyarik hiç hayir diyemem sahane gorunuyor,adim bir tabak,goz hakki:))optum sekercim

yasemin dedi ki...

ellerine saglik cnm yine döktürmüssün cokta leziz duruo mmmmmh...
sevgilerimle cnm ablcm ; )

Lezzet Gemisi dedi ki...

SEVİLCİM... ŞEKERCİM... BALIM... SAYFANI AÇAR AÇMAZ BENİ KARŞILAMAN NE GÜZEL. :) MAŞALLAH... NE DE GÜZEL ÇIKMIŞSINIZ. ALLAH MUTLULUĞUNUZU DAİM ETSİN. (KIZINIZLA BERABER TABİİ Kİ.)

KARNIYARIĞA BAYILIRIM. YANINA DA CACIK OLDU MU, BAŞKA BİŞEY İSTEMEM. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. NEFİSSS....

Yemek Tarifi dedi ki...

Selamlar,
Sayfanız çok güzel, başarılarınızın devamını dilerim.


Yemek Tarifleri


Bebek Bakımı

NzlGl dedi ki...

Sevilim
ellerin dert görmesin harika olmuşlar eminim lezzetide harikadır. Eşimin en sevdiği yemektir. Ama artık maalesef ben kızartma yapmıyorum. Fırında pişirerek yapıyorum ama laf aramızda aynı lezzet olmuyor:)))

Annem çok güzel yapardı bu yemeği hatta biz nişanlıyken eşime yapmıştı eşim hala söyler o karnıyarık hatırına seni aldım :))))diye
Böylede bir hikayesi vardır bizim evde
Yiyenlere afiyet olsun canım tekrar ellerine sağlık çok öptüm
sevilim benim:))))

fatosun mutfagından... dedi ki...

ablaların ablası bayılırım karnıyarığa çok nefis görünüyor..ellerin dert görmesin şirinem..bu arada enişteyle fotonuz çok hoş..allah mutluluğunuzu hiiiç amaaaa hiç bozmasın inş...öpüyorum canommmm...

akasyakokusu dedi ki...

Canım benim karnıyarık enfess olmuşş..eline sağlık bitanem..yorum yaz tıklayınca sevgili nazlıgül'ün yorumunu gördüm hayal meyal tebessüm ettim..bizde eşimle görücü usulü evlendik..sözden sonra rahmetlim yemeğe çağırdı kayınbabagili..eşimde yemekte karnıyarık vardı annem çok güzel yapardı..eşim yiyince bende sofrayı topluyorum tabi yer sofrası..dediki annen böyle yaptıysa sende yaparsın demek yaşadık dedi:))) aklıma geldi tşkler canım öptüm canım..

ÖZGÜL dedi ki...

patlicanla yapilan butun yemekleri cok severim ama karniyarik benim icin ozeldir.Nefis gorunuyor canim ellerine saglik.
kucak dolusu selam ve sevgilerrrr.

 
BLOG designed by