27 Ağustos 2009 Perşembe

Kaşarlı Patates Püreli Çanak Köfte

TARİF NO: 71

TARİFİ GÖNDEREN: YETURLA LEZZETKARELERİ
TARİF ADI: Kaşarlı Patates Püreli Çanak Köfte
SEVGİLİ DOSTLAR BİLDİĞİNİZ GİBİ "İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ 3"İÇİN EV SAHİPLİĞİ YAPIYORUM



BU TARİF SEVGİLİ YETURLA (YEŞİM ) ARKADAŞIMA AİT KENDİSİNE ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM VE SİZLERİNDE KATILIMINI BEKLİYORUM DİYİP HEMEN TARİFE GECİYORUM
malzemelerimiz....

1/2 kğ orta yağlı dana kıyma
4 yemek kaşığı galeta unu
1 orta boy kurusoğan rendelenmiş
1 yumurta (küçük boy)
tuz,karabiber.
püresi:
3-4 adet orta boy haşlanmış sarı patates
1 çay bardağı ılık süt
tuz
sosu:
1 yemek kaşığı tepeleme domates salçası
2 su bardağı su
az tuz
3-4 küçük parça tereyağı
köfte sayısına göre dilimlenmiş taze kaşar peyniri
köfte malzemelerini yoğurun.10 dk. dinlendirin.
yumurtadan biraz daha büyük bezelere ayırın.
hafif nemli el ile elinizde önce kurabiye yapar gibi bezeleri yuvarlayın.sonra resimde görüldüğü gibi kenarları yüksek iç kısmı çukur çanaklar hazırlayın...
fırın tepsinize dizin.
haşlanmış sıcak patatesleri püre ezeceği ile ezin içine süt ve tuz ekleyip karıştırın. kaşık ile çanakların içine doldurun. püreler köfte ile hemen hemen aynı seviyede olsun.
bu şekilde hazırladıktan sonra dilerseniz buzdolabında 1 gün kadar üstü kapalı bir şekilde bekletebilirsiniz.
servisten 1/2 saat önce sos malzemelerini çırpın ve tepsiye köfte aralarına yavaşça dökün.tereyağı parçalarını serpiştirin.
sıcak fırına verin.10 dk. sonra sosundan kaşık ile alıp pürenin üzerine birer kaşık sos dökün.
köfteler kızarınca fırından almadan 3-5 dk önce üstlerine 1 dilim kaşar peyniri ilave edin.
kaşarlar eriyince fırından alın.
köfte ve sosundan alarak servis tabağınıza koyun ve sıcak servis yapın.
ben yanına pilav veya makarna tarzı bir garnitür eklemeyi uygun görmüyorum.patates zaten karbonhidratlı bir besin grubu bir ikincisine hiç gerek yok....sosu ile birlikte oldukça doyurucu oluyor...
afiyet olsun....

1 yorum:

Fransali Gelin dedi ki...

ya ben kofte harcina bu sekli veremiyorum siz nasil yaptiniz??? firinda pisincede açiliyo firinda yardim ;((

 
BLOG designed by